سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورمی کمپوست انار کود دهی انار

ارسال شده توسط آدلی ورمی کمپوست آرتا در 94/5/24:: 2:44 صبح

ورمی کمپوست انار کود دهی انار

انار روی خاکهای آهکی و قلیایی به احسان رشد می کند، معهذا خاکهای اسیدی نیز مانع از رشد آن نمی شوند. خاک عمیق با بافت متوسط برای رشد آن بهتر است و خاکهای سنگین را چنانچه زهکشی نکوداشتن داشته باشند به نکوداشتن تحمل می کند. انار حتی خاکهای سنگلاخی را نیز به نکوداشتن بردباری می نماید.

در خاکهای سبک مانند دیگر گیاهان احتمال آلوده شدن ریشه های انار به نماد اغلب است. مقاومت انار به خاک شور بالا است و آنسان که پیداست یونهای Na در انار از ریشه به سرنوشت های بالایی گیاه کمتر منتقل می شوند.


آبیاری انار

درختان جوان تر بایستی در فواصل کوتاهی تر آبیاری شوند. روش آبیاری ارتباط به امکانات و میزان آب در دسترس دارد. با پروا به مقاومت نسبی انار به خشکی می طاقت با مقادیر کمتر آب نیز به کشت و پیشه آن پرداخت ولی عوارضی مثل کاهش برپایی میوه، کاهش اندازه میوه و افزایش ترک خوردگی در پائیز چون مایه میوه های ترکیده می شود. کشت انار به صورت به صورت باغات دیم در صورتیکه بارندگی سالیانه کافی و پراکنش آن پسندیده باشد امکانپذیر است.


در باغهای قدیمی انار در روشهای آبیاری سنتی سطحی مقدار آب مصرفی 25-20 هزار مترمکعب در هکتار و حتی بیشتر اندازه گیری شده است. اما در آبیاری قطره ای این میزان تقریبا  به نصف الی یک سوم کاهش مکشوف است (7500 تا 13000 مترمکعب). آزمایشات نشانه دیتا که با هستی کاهش در مصرف آب در این انحاء میزان تولید افزایش مکشوف است و عملکرد 9500-15000kg/h بهkg/h 11500-19100 رسیده است. بهره وری فرآوری فرآورده به ازای یکتا مصرفی آب در طریق قطره ای 53/1-33/1 و در طریق سطحی 59/0-41/0 اندازه گیری شده است. باید پروا داشت که حداکثر میزان تبخیر یومیه در بعضی مناطق خشک انارکاری (استان یزد) در ماههای تیر و مرداد به 300mm در روز می رسد. به طور کلی میزان صرفه جویی آب در روش قطره ای در مقایسه با شیوه سطحی برای محصولات بین 20 تا 80% و به طور متوسط 40 الی 50% اعلام گردیده است. این علاوه بر مزایایی دیگر در روش قطره ای همانند کاهش در هزینه های کارگری، تفریق علف هرز، افزایش بهره وری مصرف کودهای شیمیایی، سهولت سپریدن عملیات باغبانی، عدم نیاز به تسطیح اراضی، امکان کشت در خاکهای ناپسند مثل خاکهای ماسه ای و شنی، عدم استهلاک خاک به علت بهم خوردن کمتر آن، خودکار کردن سیستم آبیاری در سطح کبیر و غیره است.


کوددهی Fertilizing انار

در مناطق غربی آمریکا به درختان انار نزدیک 60-30 گرم سولفات آمونیوم یا کود نیتروژنی دیگر در بهار دو سنه اول کشت دیتا می شود، بعد متعلق به کوددهی چندانی سپریدن نمی شود.

درختان بالغ انار نزدیک 250 لغایت 500 گرم از نیتروژن برای هر درخت در هر سنه دربایستن دارند. بهتر است در خاکهای سبک نیم کود در اواخر زمستان و نیم دیگر در بهار داده شود، کوددهی نیتروژن بسیار و دیر شدنی است مایه تأخیر در رسیدن میوه و رنگ گیری آن شود. بعضی شواهد حاکی است که کود نیتروژنی بسیار موجب تحریک رشد رویشی و کاهش تولید میوه می گردد. در آمریکا استعمال مقایسه ای کودهای فسفره تأثیری در افزایش محصول انار پرتو نداده اند. در آمریکا برخی مواقع علائم کمبود روی Zine deficiency  در درختان انار دیده شده است که با پاشیدن کود روی محلول در طی فصل زمستان و یا روی برگها در بهار و اوایل تابستان رفع شده است.

انار به کود پوسیده یا سایر کمپوست ها که سالانه دیتا شود پاسخ خوبی اثر می دهد. در ایران به باغات انار به میزان 15-5 تن در هکتار کود دامی دیتا می شود. حتی مواردی از مصرف حدود 60 بدن کود دامی در هکتار در بعضی مناطق انار کاری ایران گزارش شده است که کاملاً با برداشت بالای فرآورده در این باغات (حدود همین تناژ) همراه بوده است. در ضمن از کودهای شیمیایی،بیشتر از فسفات آمونیوم 200gr برای هر درخت به اتفاق با کود دامی و شخم بهره‌گیری شده است. مصرف بوریک اسید 2/0% به صورت محلول پاشی مایه تفریق درصد میوه های ترکیده شده است.


کود دهی انار

انجمن کارآزمودگان کشاورز بساک  با کارشناسان و مشاوران برتر در زمینه خاک شناسی و دکتری در باره خاک و تغذیه آن ابتدا زمین و نوع اب و هوای ناحیه کشت شما را انالیز میکنند و سپس بر اساس نظرات کارگروه کشاورز و خاک مجلس کارآزمودگان نظر خویش را در باره کوددهی باغهای انار شما میدهند

کود انار

فروش گونه ها کود ویژه سیب به چهره تجویز توسط تیم کارآزمودگان میوه کاری بساک با کیفیت و قیمت مناسب بسته به گونه ناحیه کشت از شیوه ارگانیک و کیمیایی بهره‌گیری میشود.

کود دهی انار:

ورمی کمپوست انار,کود مناسب انار,خاک پسندیده انار,کود مرغی انار,کود گاوی انار,کود خوب برای انار,میزان مصرف کود برای انار,ورمی کمپوست برای انار,تاثیر ورمی کمپوست روی انار,نانو کود انار,کود خارجی برای انار



برچسب:کود مناسب انار,خاک پسندیده انار,فروش نانو کود ویژه انار,کود خوب برای انار,میزان مصرف کود برای انار,ورمی کمپوست برای انار,تاصیر ورمی کمپوست روی انار,نانو کود انار,کود بیگانه برای انار,نانو کود ویژه انار,انار ساوه,خاک پسندیده کشت انار,کود,کود شیمیایی برای انار,کود گوسفندی برای انار,کود مرغی برای انار,انار آبدار,فصل کود دهی انار,میزان استفاده از کود برای انار,هیومیک اسید برای انار, بوریک اسید

backlink





بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 0 ، کل بازدیدها: 8737
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ